Digital Clock

My Friends


OUTDOOR SESSION
WATERCOLOUR ON PAPER


..........lukisan outdoor jambatan dipadang lalang kuantan...aku suka pergi keluar buat outdoor dan untuk siapkan lukisan ini aku terpaksa berulangkali pergi kelokasi yang sama...setiap kali mengadap pemandangan jambatan ni ada saja cabaran yang datang...

........kali pertama hujan lebat dan mujur dapat selamatkan lukisan ni yg baru ada lakaran awal...tapi watercolor aku habis kembang kena air hujan...kali kedua pergi baru nak mula ada pekerja kontrak nak pasang paip siap datang dengan JCB nak gali betul2 tempat aku letak easel...

.....sabar? hooo aku memang sabar...kali ketiga aku datang kemari dan sempat siapkan separuh sebelum angin ribut datang dengan hujan selebat2nya...bungkus lah apa lagi nak tunggu....

....untuk kali keempat aku baru boleh siapkan lukisan ini....kalau kalian tanya kenapa aku tak shot saja gambar dan siapkan distudio saja.....jawapan aku ialah aku nak siapkan lukisan ni dilokasi sebab ia adalah gerak kerja outdoor...

.....lagi satu sebab ialah aku nak jual lukisan ni dengan harga RM5000...lantaklah ada nak beli ke tidak...tapi itulah harga untuk lukisan ni.

No comments: